جاهای دیدنی ونیز

جاهای دیدنی ونیز

ما در مطلب معرفی ونیز و دیدنی های آن در مجله گردشگری بلیط اینجا تا حدی شما را با این شهر زیبا و دیدنی آشنا کردیم . اما همانطور که آنجا هم اشاره کردیم جاهای دیدنی ونیز بسیار زیاد است  .در این مطلب به معرفی تعدادی دیگر از این جاذبه‌های گردشگری که باعث شده سالانه توریست‌های زیادی به این منطقه سفر کنند میپردازیم .

شاید اشتباه نکرده باشیم اگر بگوییم اصلی‌ترین جاذبه ونیز قدم زدن در خیابان‌های آن و قایق سواری در کانال‌های آبی این شهر است . اما قطعاً اگر به این منطقه سفر کردید سری هم به بناهای تاریخی و اصیل آن که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت بزنید .

کاخ دوکاله

کاخ دوکاله که محل زندگی دوج‌ها یعنی حاکمان ونیز بوده است مهمترین مکان در این شهر محسوب می‌شود . این کاخ در قرن‌های ۱۴ و ۱۵ میلادی ساخته شده و در طی سال‌ها بخش‌هایی به آن افزوده شده است . کاخ دوکاله بخش‌های زیادی دارد و زندان آن در قرن هفدهم میلادی  از طریق پل افسوس که پیشتر آن را معرفی کردیم از کاخ جدا شد . دوکاله در ساحل کانال بزرگ ونیز قرار دارد و با داشتن معماری خیره کننده و دکوراسیون گوتیکی به بنایی منحصر به فرد و دیدنی در ونیز و حتی ایتالیا تبدیل شده است .گردشگران می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر از این جاذبه باشکوه و دیدنی تاریخی بازدید کنند .

 

کانال بزرگ

در مقدمه این مطلب گفتیم که اصلی‌ترین تفریح این شهر قایق سواری در کانال های آن است . کانال بزرگ ونیز بین میدان سن مارکو و آرسنال واقع شده و قدمت آن به قرن ۹ میلادی می‌رسد . طول آن ۳.۸ کیلومتر است و بسیاری از نقاط مهم شهر را به هم وصل می‌کند . هنگامی که کانال بزرگ را طی می‌کنید در اطرافتان ساختمان‌ها و عمارت‌های مهم و قصرها و قلعه‌های متعددی از سبک معماری گوتیکی را خواهید دید . به جز قایق‌های کوچک ، قایق های اتوبوسی که قیمت بلیط‌هایشان ارزان‌تر هست نیز می‌توانند شما را در این کانال جابجا کنند . منظره کانال بزرگ در شب بسیار خیره کننده و خاطره انگیز است .

 

پل ریالتو

یکی دیگر از جاهای دیدنی ونیز پل ریالتو است که دو خیابان مهم این شهر را به یکدیگر وصل می‌کند . قدمت این پل به سال ۱۵۸۸ برمی‌گردد و در گذشته تنها پل موجود روی کانال بزرگ این شهر به شمار می‌رفته است . ساختمان آن از ۱۲ هزار پایه چوبی شکل گرفته که با گذشت این همه سال هنوز هم استوار و سالم باقی مانده . گردشگران زیادی در سفرشان به ونیز برای تماشای غروب یا طلوع خورشید و همچنین زیباترین مناظر شهر از بالای این پل به بازدید از آن می‌روند . همچنین وجود مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی از بدلیجات، شیشه‌های نقاشی، پارچه‌های کتان و … روی این پل می‌تواند آن را به یکی از مهمترین جاهایی که گردشگران می‌توانند در آن به گشت و گذار بپردازند تبدیل کند .

موزه ی هنرهای زیبا یا گالری آکادمیا

اگر اهل موزه گردی و هنر هستید در سفر خود به ونیز حتماً سری به موزه هنرهای زیبای این شهر یا همان گالری دل آکادمیا بزنید . در این موزه، مجموعه‌ای از نقاشی‌های ونیزی که هنرمندان معروفی مانند کارپاچیو ،جیور جیونه، آندریا مانتنیا ،جووانی بلینی و… آنها را خلق کرده اند نگهداری می‌شود . همچنین آثاری از میکلانژ نیز در این موزه به چشم می‌خورد که باعث شده گالری آکادمیا یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی ونیز به شمار رود . ورودی این بنا یک طاق چوبی بسیار زیبا دارد که از همان ابتدا نوید مکانی هنری و منحصر به فرد را به گردشگران می‌دهد . یکی دیگر از جذابیت‌های موزه هنرهای زیبا این است که در آن آثار هنری به ترتیب زمانی نمایش داده می‌شود .این امر باعث شده هنردوستان بتوانند سیر تکامل اشکال هنری دوره قرون وسطی را به خوبی درک کنند .

 

کلیسای سانتا ماریا دلا سالوته

 

در قرن هفدهم میلادی طاعونی همه گیر در ونیز شایع شد . در پی این بیماری رنج‌آور مردم و بزرگان کاتولیک تصمیم گرفتند که اگر طاعون در شهرشان ریشه کن شود کلیسایی ساخته و آن را وقف حضرت مریم کنند . از بخت خوش این بیماری تا سال بعد به طور کامل در ونیز ریشه کن شد و مردم شاد از پایان این دوره سخت به عهد خود وفا کردند و کلیسای سانتا ماریا سلوته را ساختند . کلمه ی سلوته که در نام این کلیسا به کار برده می‌شود به معنی سلامت است . در جای جای این مکان تاریخی و مقدس مجسمه‌ها و تصویر و نشانی از حضرت مریم دیده می‌شود و در ساخت آن از مقادیر زیادی چوب استفاده شده . هنوز مردم برای برگزاری جشن‌ها و مهمانی‌ها از این کلیسا استفاده می‌کنند .

 

کلیسای سانتا ماریا دی میراکولی

یکی دیگر از کلیساهای معروف ونیز سانتاماریا دی میراکولی است که به خاطر پرتره‌ای که از حضرت مریم در آن نگهداری می‌شود شهرت پیدا کرده است . بسیاری معتقدند این تصویر حضرت مریم معجزات زیادی داشته و حتی گفته می‌شود در قرن پانزدهم این نقاشی مرده‌ای را زنده کرده است . کلمه میراکولی در ترکیب این کلیسا نیز به معنی معجزه است که به این باور اشاره می‌کند . مسیحیان بعد از ورود به کلیسا به این تصویر و نقاشی ادای احترام می‌کنند . از دیگر جذابیت‌های این بنای مذهبی سنگ‌های مرمر سفیدی است که در نمای بیرونی و دیوارهای داخلی آن استفاده شده . دیوارهایی که به یک محراب بلند و دو منبر منتهی می‌شوند . اگرچه این کلیسا چندان بزرگ نیست اما جذابیت‌هایی دارد که بازدید از آنها خالی از لطف نیست .

 

کلیسای سن روکو 

 

آخرین کلیسایی که در بررسی جاهای دیدنی ونیز به شما معرفی خواهیم کرد سن روکو نام دارد که در ابتدا یک انجمن خیریه به شمار می‌رفت .نمای این کلیسا هم از سنگ مرمر سفید است و طراحی داخلی آن بسیار خاص و آرامش بخش می‌باشد . این مجموعه از یک ورودی بزرگ و چند سالن تشکیل شده و آثاری از هنرمندان بزرگ و مشهور در آن نگهداری می‌شود . یکی از جذابیت‌های این کلیسا تالار فوقانی آن است که در آن صحنه‌هایی از عهد جدید به تصویر کشیده شده . علت نامگذاری آن دفن کشیشی به همین نام در این کلیساست .

 

موزه پگی گوگنهایم

این بار در معرفی جاهای دیدنی ونیز یکی دیگر  از موزه‌های این شهر را به شما معرفی خواهیم کرد . اگر اهل هنر مدرن هستید و به این سبک هنری علاقه دارید موزه پگی گوگنهایم می‌تواند برایتان جذاب و دیدنی باشد . در واقع در این مجموعه آثاری از قرن بیستم آمریکا و اروپا نگهداری می‌شود که توسط فردی آمریکایی با همین نام جمع آوری شده است . این موزه در نزدیکی کانال بزرگ ونیز قرار دارد ساخت آن به قرن هجدهم میلادی برمی‌گردد . در این مجموعه می‌توانید آثاری از هنرمندان معروفی مانند پیکاسو، ارنست ،دالی ،موندریان، کاندینسکی ،ماگریت و … را از نزدیک تماشا کنید. همچنین آثاری از مجسمه سازانی بزرگ مانند کالدر ،هولزر، کارو و جاد در این موزه نگهداری می‌شود .

جزیره بورانو 

اگر می‌خواهید تصویری کارت پستالی از خانه‌های رنگی در منطقه‌ای باصفا و جذاب را از نزدیک تماشا کنید حتماً در سفرتان به ونیز سری به جزیره بورانو بزنید . قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های این جزیره و عکس گرفتن از خانه‌های فانتزی آن به اندازه کافی برای گردشگران و توریست‌ها جذاب و هیجان انگیز است . چه برسد به اینکه کلوچه‌های کره‌ای معروف این منطقه را نیز بخرند و تست کنند یا در کافه‌ها و رستوران‌ها و متعدد این جزیره غذا بخورند . جالب است بدانید که رنگ آمیزی خانه‌ها بر اساس یک سیستم منسجم اعمال می‌شود . به این صورت که مالک باید درخواست رنگ کردن خانه خود را به دولت فرستاده و دولت وسایل لازم برای رنگ آمیزی و لیست رنگ‌های مجاز خانه را به او تحویل دهد .

علاوه بر مواردی که ذکر کردیم ونیز جاهای دیدنی بسیار دیگری هم دارد که در ادامه به ذکر نام آنها بسنده می‌کنیم:

بازار ریالتو

کلیسای سن زکریا

آرسنال ونیز

کاخ سانتا سوفیا

کلیسای سن سالوادور

مدرسه سن جرج

برج ساعت

جزیره مورانو

خانه اپرا و ….

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها